Може ли някой да помогне?
Благодаря предварително
Фирмата ни иска да назначи на трудов договор гражданин на Р. Сърбия като търговски представител. Ще упражнява дейност в Сърбия, Гърция, България. Какви документи трябват за назначаването му, необходимо ли е разрешение за работа от АЗ? По кое законодателство ще се осигурява,какви осигуровки и данъци трябва да му се внасят? Извинявам се за многото въпроси, но ни е за първи път. Благодаря за отделеното време
Благодаря за отговорите, но пак не е ясно. Обезщетението по чл.222 ал. 1 е по КТ, лицето се осигурява по ДУК, но това не е по Кодекса на труда. В КСО чл.54а,ал.1 т.3 е казано, че няма право на обезщетение за безработица, но в чл.222ал.1 на КТ е казано само, че трябва един месец "да е останал без работа", предполага се, че работата е по КТ.
От фирмата са му дали да подпише декларация, че "не е извършвал работа/дейност/,върху доходите от която се дължат задължителни осигурителни вноски по чл.4 от КСО". И понеже лицето не е подписало тази декларация/ то се осигурява по чл.4 от КСО като ДУК/, отказват да изплатят обезщетението.
Дали има съдебна практика по този казус? Извинявам се за многословието
Изплаща ли се обезщетение по чл. 222, ал. 1 от КТ на съкратен служител, който  има работеща фирма - ЕООД, където се осигурява  по договор за управление и контрол? Каква декларация трябва да представи съкратеният служител /освен трудова книжка/ ?
Здравейте! Моля за помощ. Фирмата ни е малка и не е регистрирана по ДДС. Предстои скоро да направим продажба на наши произведения в Англия, плащането ще е чрез Pay Pal в евро. Можем ли да го направим без да сме регистрирани по ДДС? Каква фактура трябва да издадем и в каква валута?
Благодаря за вниманието